Välling? Det skall vara á la carte, TACK!


Som om jag? som om jag superEdith, nöjer mig med välling, denna ljumna blaska i en flaska?
NEJ!
Jag skall ha á la carte! Och, det skall gå undan och snabbt om jag får BE!

Medan mamma och pappa frossar i pappas fina fisk, och mammas otroligt goda vegetariska rätter som hon gör
både på längden och tvären, så tror de i sin värld att jag nöjer mig med välling...
SKULLE INTE TRO DET ALLTSÅ...
Efter ganska mkt tjat, (de håller för öronen) så fick jag en mindre meny att välja på häromdagen.

Där fanns:

Grönsakslasagne
Potatis puré
Spätta (helt ok om den är färsk liksom)
Spaghetti med Mozzarella...

Jag  valde Spaghettin. Den var ok i konsistens (jag hann känna efter lite mellan tugorna), brunröd färg, osten var ok, lite mesig dock. Totalt sett ok!

Efter en burk svalde jag mig igenom en burk Persiko / äpplepuré....Helt ok!
MIn rap efteråt var lika hög som vanligt, och det kändes som om min matsmältning fixar det här.

Så ställ krav på Era föräldrar, informera dem om vad som gäller. Matvägra eller spotta ut gröten. Till slut ger de upp och köper ett helt "batteri" med mat med sig hem.  Alltså, det är jag som bestämmer, "It is I who make the rules."
"EDITH RULES"

/ E

Kommentarer
Postat av: Josephine

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! xD Och hon är min lilla syster ! XD <33

2009-03-19 @ 17:38:48
URL: http://jossanola.blogg.se/
Postat av: Tant M-L

Så lätt är det inte! Linda vägrade äta fisk när hon fick smaka det första gången. och efter som jag är envis och hade bestämt att jag inte ville ha ett barn som rynkade på näsan åt fisk, fick hon äta fisk på längden och tvären i en hel vecka.I dag älskar hon fisk.

2009-03-24 @ 16:16:30
Postat av: Moa

Och hon är min lillasyster!

Heregud!,

Vilket ljud hon harnu asså!

Puss på världens bästa lilla syster<3

2009-03-31 @ 13:22:29
URL: http://superedith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0